Hans Smellinckx en Patrick De Wachter versterken t-groep

Vrijdag 12 mei 2017 — Mechelen – HR-dienstverlener t-groep stelt Hans Smellinckx aan als nieuwe Marketing & Business Development Manager. Daarnaast wordt Patrick De Wachter de nieuwe CIO bij t-groep België en Nederland. De aanwervingen passen binnen het nieuwe groeiplan van t-groep waarbij volop wordt ingezet op lokale aanwezigheid en digitalisering van dienstverlening. De organisatie gelooft erin dat deze twee aanstellingen de groei van t-groep mee zullen versterken.

Hans Smellinckx: Marketing & Business Development Manager t-groep

Hans Smellinckx had in de jaren ’90 een eigen agentschap en stapte in 2000 over naar Robert Half International waar hij zeven jaar Marketing Manager Digital & Print EMEA was. Daarna was hij onder meer Marketing Manager Direct & Digital bij Thomas Cook Belgium (2010-2014), COO van het online platform Permesso.be en hielp hij bij de merger van Optizen en Selligent. De laatste twee jaar was hij actief als Managing Director Marcom Factory bij ARTOOS. Hij is onder andere ook actief bij verschillende organisaties zoals STIMA of BDMA en organiseerde hij in het verleden grote evenementen met TEDx Flanders. Zijn boek dat hij samen met Marketing Expert Tamara Gielen schreef over de strategische benadering van e-mail marketing is reeds in derde druk gegaan.

Hans Smellinckx, Marketing & Business Development Manager licht zijn keuze voor t-groep toe:

De uitdagingen binnen de recruitment industrie zijn enorm. Technologie maakt het mogelijk om zowel je netwerk te optimaliseren alsook de relatie met de verschillende doelgroepen en zo dichter te staan bij zowel je klant, je kandidaat als je freelancer. De groeiplannen van t-groep en het onontgonnen potentieel waren twee van de meest belangrijke redenen om voor t-groep te kiezen.

Patrick De Wachter: CIO t-groep België en Nederland

Patrick De Wachter studeerde af als Burgerlijk Ingenieur Computerwetenschappen aan de KU Leuven en behaalde daarnaast een MBA aan de Vlerick Business School. Na zijn studies begon hij als software developer bij Barco, daarna werd hij technisch directeur bij PPC. Na vier jaar keerde hij terug naar de IT-wereld als IT Manager bij Jacobs Engineering om daar gestaag door te groeien tot vicepresident IT Service Delivery voor Europa, Midden-Oosten en Afrika.

Ik wou een drastische koerswijziging en koos na mijn vorige functie daarom voor een Europees bedrijf dat volop inzet op innovatie en groei. Een uitdaging waarin ik een actieve rol kan spelen om samen met management en het IT team van België en Nederland de IT-systemen naar een hoger niveau te tillen. De digitalisering die reeds was ingezet bij t-groep gaan we verder uitwerken en aanpassen aan de huidige verwachtingen van onze klanten, kandidaten en uitzendkrachten. Security, privacy en wetgeving bepalen het landschap waarin we opereren en betekenen dan ook een continue investering en aanpassing van onze back-office omgeving”, aldus Patrick De Wachter.

Hans Smellinckx Marketing & Business Development Manager at t-groep
Silke Winters Consultant at Grayling