t-heater helpt opkomend muzikaal talent vooruit met 'Poppitch sessies' in Vlaanderen en met 'Demopitch sessies' in Wallonië

Gratis groepssessies georganiseerd met Poppunt in Vlaanderen en voor het eerst met Court Circuit in Wallonië

Maandag 24 november 2014 — Dit najaar organiseert t-interim via zijn kunstenaarsafdeling t-heater opnieuw de ‘Poppitch sessies’ in Vlaanderen en de ‘Demopitch sessies’ in Wallonië. Dit zijn gratis groepssessies waarin t-heater en Poppunt samen met enkele bekende Belgische artiesten dieper ingaan op de verschillende aspecten van een muzikale carrière. Op die manier springt t-interim en zijn expertenpanel bands, muzikanten, dj’s, producers en managers bij op zowel muzikaal, professioneel als juridische vlak en geeft jong talent de kans om te groeien. Na enkele succesvolle edities in samenwerking met Poppunt, biedt t-interim deze sessies voor het eerst in Wallonië aan, met Court Circuit als partner.

Samen met zijn popadviseurs, Slongs Dievanongs, Franky De Smedt-Van Damme (Channel Zero) & Jason Dousselaere (Teddiedrum) in Vlaanderen en David Dehard (Court-Circuit) & Greg Avau (Joshua, Black Gizah Records & headtrashing.com) in Wallonië, gaan  de regioexperten van  t-heater, samen met de popadviseurs van Poppunt in Vlaanderen en Court Circuit in Wallonië, de hort op om artiesten en producers te begeleiden in hun muzikale carrière. De experten van t-heater staan de beginnende artiesten met persoonlijk advies bij en voor het eerst delen ook bekende muzikanten hun expertise, wat een absolute meerwaarde biedt.

De ‘Poppitch sessies’ in Vlaanderen zijn groepsessies  waar  opkomende producers of groepen in dialoog gaan met mede-artiesten en zakelijk en artistiek advies op maat krijgen. In Wallonië laat iedere aanwezige band, producer of artiest een demo van zijn werk horen, waarna ze tijdens een groepssessie hun meest prangende vragen voorleggen aan medewerkers van t-heater en Court Circuit.

Persoonlijk advies van een bekende muzikant

De popadviseurs zijn een selectie van Belgische artiesten die hun eigen ervaring op en rond het podium ten dienste zetten van nieuw opkomend Belgisch talent. Elk om beurt zetelen ze mee in het expertenpanel en staan ze beginnend talent bij in de opstart van hun carrière. Deze interactie met mede-artiesten maakt dat de ‘Poppitch sessies’ op korte tijd zijn uitgegroeid tot een waar succes.

Elke Cornelissens, manager t-heater bij t-interim, licht toe:

Met t-heater organiseren we regelmatig allerlei infossessies en opleidingen voor zowel startende- als gevestigde artiesten. Voor ons is het belangrijk om jong talent kansen te geven en te doen groeien. Met deze  sessies willen wij de vele onbekende parels in de Belgische muziekwereld een duwtje in de rug geven. Via deze gratis groepssessies bieden wij samen met onze partners en expertenpanel opkomend Belgische talent de unieke kans op artiestiek en zakelijk advies op maat. Omwille van het grote succes van onze ‘Poppitchsessies’ in Vlaanderen en om artiesten afkomstig uit het hele land te kunnen helpen, vinden deze groepssessies vanaf dit jaar ook in Wallonië plaats. We kijken alvast naar uit naar de komende edities!

PRAKTISCH

De Vlaamse ‘Poppitch sessies’ gaan door in:

Antwerpen – Trix op maandag 1 december in aanwezigheid van Slongs Dievanongs

Brussel – Huis 23 in de Ancienne Belgique op dinsdag 2 december in in aanwezigheid van Franky De Smedt – Van Damme (Channel Zero)

Gent – Zebrastraat 32 op woensdag 3 december in aanwezigheid van Jason Dousselaere (Teddiedrum)

De Waalse ‘Poppitch sessies’ vinden plaats in:

Brussel – Maison des Musiques op maandag 24 november in aanwezigheid van David Dehard (Court-Circuit) & Greg Avau (Joshua, Black Gizah Records & headtrashing.com)

Charleroi – Le Vecteur op dinsdag 25 november in aanwezigheid van David Dehard (Court-Circuit) & Greg Avau (Joshua, Black Gizah Records & headtrashing.com)

Luik – L’An Vert op woensdag 26 november in aanwezigheid van David Dehard (Court-Circuit) & Greg Avau (Joshua, Black Gizah Records & headtrashing.com)

***

t-interim is de uitzenddivisie van t-groep die zich richt tot verschillende sectoren en doelgroepen via zijn afdelingen t-interim dienstencheques, t-heater (erkend sociaal bureau voor kunstenaars) en t-office (voor hoger opgeleide bedienden en assistenten). Onder het motto “Exclusief voor iedereen” besteedt t-interim de nodige tijd en aandacht aan elke kandidaat. t-interim behoort tot de top van de uitzendmarkt in België en telt een uitgebreid netwerk van 60 kantoren met meer dan 300 medewerkers in Vlaanderen, Brussel en Wallonië.

t-groep is de 5de grootste HR-dienstverlener in de Benelux met 116 kantoren in België, Nederland en Polen met in totaal meer dan 730 medewerkers. Op de Belgische markt is t-groep gekend via t-interim dat zich richt op de markt van uitzendarbeid, en Ascento dat zijn klanten professioneel en kwalitatief advies aanbiedt op het vlak van Rekrutering en Selectie, Talent Management, Leadership,Outplacement en HR-interimmanagement. Wat t-groep onderscheidt van de andere spelers op de HR-markt is de sociaal-ethische benadering, een marktconforme dienstverlening, duurzaam ondernemen en uitstekende arbeidsvoorwaarden. In Nederland en Polen is t-groep actief via de uitzendgroep Luba.

Filip Vanderbeken Directeur at t-interim
Saar Bentein Consultant at Grayling