t-interim en JTI-Gryson organiseren unieke jobbeurs voor eigen uitzendkrachten in Wervik

Doel: Maximale hertewerkstelling van 60-80 uitzendkrachten

Vrijdag 20 mei 2016 — t-interim, de uitzenddivisie van t-groep, organiseert op maandag 23 mei in samenwerking met het West-Vlaamse tabaksbedrijf JTI-Gryson een jobbeurs in Wervik. Het gaat om een uniek HR-project waarbij een jobbeurs wordt georganiseerd voor de uitzendkrachten die bij JTI-Gryson zelf aan de slag zijn. In 2014 kondigde het bedrijf aan dat de afdeling in Wervik zou sluiten in 2018.

Het aantal uitzendkrachten bij JTI-Gryson ligt bijzonder hoog. Toen de organisatie de sluiting van de fabriek in Wervik aankondigde besloot het om niet alleen op zoek te gaan naar een oplossing voor de vaste medewerkers, maar ook voor de uitzendkrachten. Samen met t-interim, de uitzenddivisie van t-groep, en een aantal andere uitzendkantoren bundelden alle partijen hun krachten en besloten een jobbeurs te organiseren voor de tijdelijke werknemers. De jobbeurs vindt plaats in Wervik op 23 mei met ondersteuning van de VDAB. In totaal zullen er 14 bedrijven uit de regio aanwezig zijn. De beurs zal bestaan uit een eerste gedeelte met workshops en een netwerkmoment onder de deelnemende bedrijven en een tweede gedeelte waarbij de werkzoekenden en de bedrijven elkaar kunnen ontmoeten.

Evelien Vanden Brande, HR manager bij JTI-Gryson licht toe:

Naast tal van begeleidingsinitiatieven die we onze vaste medewerkers aanbieden vonden we het als bedrijf onze plicht om er op toe te zien dat ook onze uitzendkrachten de nodige hulp krijgen op hertewerkstelling. Een jobbeurs lijkt ons de ideale manier om verschillende bedrijven op hetzelfde ogenblik te verzamelen, om zo de opties voor onze medewerkers te maximaliseren. We merken dat dit zeker geapprecieerd wordt, ondanks de sluiting in 2018 slagen we er toch in om iedereen gemotiveerd te houden.

t-interim geeft talent alle kansen

Een ideale jobbeurs is een beurs waarbij zowel de bedrijven als de werkzoekenden op elkaar afgestemd zijn. t-interim engageerde er zich daarom toe om op een gerichte manier bedrijven uit te zoeken. Eerst en vooral werd er geluisterd naar de uitzendkrachten en werd er nagegaan waar ze zichzelf zien na JTI-Gryson. Als tweede stap is t-interim op zoek gegaan naar bedrijven die bij die noden en wensen aansluiten.

Sven Hubin, marketing en communicatie manager bij t-groep:

We zijn ervan overtuigd dat mede dankzij deze jobbeurs de talenten, die nu binnen het bedrijf aan de slag zijn, nieuwe kansen krijgen. Een jobbeurs organiseren lijkt geen unieke benadering voor werkzoekenden, maar het is ongezien om een jobbeurs te organiseren waar er rekening wordt gehouden met de uitzendkrachten. We kunnen dergelijke verfrissende initiatieven dan ook enkel toejuichen.

Over t-interim:

t-interim is de uitzenddivisie van t-groep die zich richt tot verschillende sectoren en doelgroepen via zijn afdelingen t-interim dienstencheques, t-heater (erkend sociaal bureau voor kunstenaars) en t-office (voor hoger opgeleide bedienden en assistenten). Onder het motto “Exclusief voor iedereen” besteedt t-interim de nodige tijd en aandacht aan elke kandidaat. t-interim behoort tot de top van de uitzendmarkt in België en telt een uitgebreid netwerk van 60 kantoren met meer dan 300 medewerkers in Vlaanderen, Brussel en Wallonië.

Over t-groep

t-groep is de 5de grootste HR-dienstverlener in de Benelux met 121 kantoren in België, Nederland en Polen met in totaal meer dan 770 medewerkers. Daarnaast stelt het bedrijf in België 2.050 dienstenchequemedewerkers met een contract van onbepaalde duur tewerk. Op de Belgische markt is t-groep gekend via t-interim dat zich richt op de markt van uitzendarbeid, en Ascento dat zijn klanten professioneel en kwalitatief advies aanbiedt op het vlak van Rekrutering en Selectie, Talent Management, Leadership, Outplacement en HR-interimmanagement. Wat t-groep onderscheidt van de andere spelers op de HR-markt is de sociaal-ethische benadering, een marktconforme dienstverlening, duurzaam ondernemen en uitstekende arbeidsvoorwaarden. In Nederland en Polen is t-groep actief via de uitzendgroep Luba en E&A.