t-interim lanceert inzamelactie voor steun aan mensen met een beperking op Zesdaagse van Gent

Deelnemers op de rollen tvv Onafhankelijk Leven vzw en alin vzw

Dinsdag 17 november 2015 — Mechelen - t-interim, de uitzenddivisie van t-groep, is ook dit jaar aanwezig tijdens de Lotto Zesdaagse van Vlaanderen-Gent. Niet alleen sponsoren ze één van de ploegen, ze zetten ook een ludieke actie op ten voordele van Onafhankelijk Leven vzw en alin vzw, twee organisaties die mensen met een beperking ondersteunen bij het zelfstandig wonen. Van 17 tot 22 november 2015 kunnen geïnteresseerden zich naast de piste meten met de echte baanwielrenners. De opbrengst gaat integraal naar Onafhankelijk Leven vzw en alin vzw via de Music For Life actie van Studio Brussel. t-interim vindt het belangrijk om elk persoon, elk talent, alle kansen te geven, en dit ook binnen de zorgsector. Zo helpt t-interim mensen met een beperking bij de werving en selectie van een geschikte PAB-assistent en vereenvoudigt al het papierwerk.

Dit is het tweede jaar op rij dat t-interim aanwezig is op het Gentse evenement. Deze keer gaan ze echter een stapje verder: naast het sponsoren van een ploeg, bieden ze alle aanwezigen de kans om zelf op de fiets stappen. Met een fiets op rollen kunnen de bezoekers van de Zesdaagse het 166,6 meter lange parcours van het Kuipke zelf afleggen en zich meten met de echte baanwielrenners. Per deelname vraagt t-interim een bijdrage van minstens één euro, die via Music For Life integraal naar Onafhankelijk Leven vzw en alin vzw gaat. Bovendien wint de deelnemer met de snelste tijd een tochtje met het zeilschip T/S Rupel.

t-interim zet zich in voor mensen met een beperking

Inzetten op talenten is niet alleen een verhaal dat op de arbeidsmarkt voorkomt. Ook in de zorgsector geeft t-interim talent alle kansen. Via een persoonlijk assistentiebudget (PAB) krijgen mensen met een beperking hulp om onafhankelijk te leven. De PAB-assistenten van Onafhankelijk leven vzw en alin vzw begeleiden deze mensen met bijvoorbeeld huishoudelijke taken, lichamelijke ondersteuningen, verplaatsingen en het beheren van hun budget.

Sven Hubin, marketing en communicatie manager bij t-groep: "Vorig jaar hebben we tijdens de Zesdaagse van Gent twee talentvolle wielrenners een duwtje in de rug gegeven door hen te sponsoren. Dit jaar zetten we ons daarbovenop in voor mensen met een beperking. t-interim regelt de verloning en contracten van de PAB-assistenten, die mensen met een beperking helpen bij het onafhankelijk wonen. Zo draagt t-interim zijn steentje bij om hen alle kansen op een zelfstandig leven te geven.”

Over t-interim:

t-interim is de uitzenddivisie van t-groep die zich richt tot verschillende sectoren en doelgroepen via zijn afdelingen t-interim dienstencheques, t-heater (erkend sociaal bureau voor kunstenaars) en t-office (voor hoger opgeleide bedienden en assistenten). Onder het motto “Exclusief voor iedereen” besteedt t-interim de nodige tijd en aandacht aan elke kandidaat. t-interim behoort tot de top van de uitzendmarkt in België en telt een uitgebreid netwerk van 60 kantoren met meer dan 300 medewerkers in Vlaanderen, Brussel en Wallonië.

Over t-groep:

t-groep is de 5de grootste HR-dienstverlener in de Benelux met 116 kantoren in België, Nederland en Polen met in totaal meer dan 730 medewerkers. Op de Belgische markt is t-groep gekend via t-interim dat zich richt op de markt van uitzendarbeid, en Ascento dat zijn klanten professioneel en kwalitatief advies aanbiedt op het vlak van Rekrutering en Selectie, Talent Management, Leadership, Outplacement en HR-interimmanagement. Wat t-groep onderscheidt van de andere spelers op de HR-markt is de sociaal-ethische benadering, een marktconforme dienstverlening, duurzaam ondernemen en uitstekende arbeidsvoorwaarden. In Nederland en Polen is t-groep actief via de uitzendgroep Luba.

Joy Delagrange Account Executive at Grayling
Sven Hubin Marketing en Communicatie Manager at t-groep